20 Ağustos 2015 Perşembe

1976 - Bıktım Her Gün Ölmekten

Yönetmen : Osman F. Seden
Senaryo : Erdoğan Tünaş
Yapımcı : Hürrem Erman
Stüdyo : Erman Film
Müzik : Orhan Gencebay 
Yapım : Erman Film
Laboratuvar : Yeni Stüdyo
Afiş Basım : Apa Ofset Basımevi
Tür         : Dram, Romantik, Müzikal
Film         : Renkli
Süre : 80 dakika
IMDB Puanı : 5.6/10 (5.0/10)

Filmin Geçtiği Mekanlar
    - Ayvalık merkezi
    - Şeytan sofrası
    - Cennet tepesi
    - Cunda merkezi
    - Cunda Taksiyarhis Kilisesi
    - Cunda sokakları

Oyuncular:
    Orhan Gencebay - (Orhan)
    Necla Nazır - (Meral)
    Erol Taş - (Hacı İbrahim)
    Hulusi Kentmen - (Arif)
    Hüseyin Peyda - (Orhan'ın Dayısı)
    Turgut Boralı
    Şemsi İnkaya - (Murat)
    Leman Akçatepe - (Orhan'ın Annesi)
    Ajlan Aktuğ
    Tevfik Şen - (Osman)
    Mehmet Emre - (Dündar)
    Osman F. Seden - (Okul Müdürü)
    Erol Şen - (Öğrenci)
    Arap Celal - (Arap Şerif)
    Osman Çağlar - (Öğrenci)
    Dündar Aydınlı - (Meral'in Amcası)
    Hakkı Kıvanç - (Polis)
    Cevdet Arıkan - (Öğrenci)
    Bahri Ateş - (İmam)
    Nazan Saatçi - (Murat'ın sevgilisi)

Konu
Ayvalık sokaklarını yalanım yok adım adım biliyorum. Ve bu dolaşmalarımın çoğunu, kulağımda kulaklık, "suyun öte yanındaki" bir radyo kanalını açıp müziklerini dinleyerek yaptım. Ama inanın bu filmde sokakları Orhan Gencebay şarkıları ile dolaşırken, daha önceki gezmelerim kadar keyif aldım ne yalan söyleyeyim. Üstelik arabeskten de hiç haz etmem ayrıca...

Evet sanırım filmin yarısını anlattım. Geri kalan yarısında ise "kan davası" nedeniyle parçalanan hayatların fotoğrafları var. Yani aralara serpiştirilmiş Ayvalık ve Alibey Adası kareleri ile bol arabesk arası mesaj yüklü bir film...

Bıktım Her Gün Ölmekten filmini Youtube'dan yayınlamaktayım. İyi seyirler.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder