11 Ağustos 2015 Salı

1970 - Kendim Ettim Kendim Buldum

Yönetmen : Sırrı Gültekin
Senaryo : Sadık Şendil
Yapımcı : Halil Dilmen
Stüdyo :
Müzik :
Yapım :    
Laboratuvar :
Afiş Basım :
Tür         : Dram
Film         : Siyah-Beyaz
Süre : 78 dakika
IMDB puanı : 4.6 /10 (5.0/10)

Filmin Geçtiği Mekanlar
    - Ayvalık şehir merkezi
    - Çamlı
    - Şeytan sofrası
    - Badavut
    - Sakarya Mahallesi

Oyuncular:
    Seher Şeniz
    Bilal İnci
    Necdet Yakın
    Fikret Hakan
    Sema Özcan
    Nedim Akanlar
    Dündar Aydınlı
    Müslim Ertuhi
    Ahmet Karaca
    Kenan Karagöz
    Meral Kurtuluş
    Yusuf Çağatay
    Feridun Çölgeçen

Konu
Film, mutlu bir aileye sahip olan Fikret’in tanıştığı bir şarkıcı kadın yüzünden değişen hayatını konu edinir. Araba tamircisi Fikret, karısı ve oğlu ile birlikte mutlu bir hayat sürmektedir. Bir gün işe giderken arabası bozulmuş bir kadına yardımcı olur. Kadın, ısrarla Fikret’le görüşmeye çalışır. Başlar da. Buna karşı çıkan Fikret, zamanla Sevda’ya yaklaşır. Sevda ile birlikte İstanbul’a gider. Burada kendisine kurulan bir tuzak sonucunda kaçakçılık yapan bir çetenin içine düşer. Onu bu çetenin içinden kurtaracak olan karısından başkası değildir..

Film 1970'lerin "efsane ismi" Cem Karaca'nın sesi ile başlar: "kendim ettim kendim buldum"...
Bu parçayı dinlemek isteyen okur, yüklediğim, Cem Karaca'nın 1970 yılında Burç Plak'tan çıkan 45'liğine tıklayabilir.


Cem Karaca
Kendim Ettim Kendim Buldum | Nem Kaldı?
Yavuz Burç Plak

Ayvalık kent merkezi, "iki şeritli" Çamlı, "Şeytanın sofrası-Badavut" yol sapağı ve -sanırım- Sakaraya mahallesinin 1970 yılını görmek isteyenlerin izleyeceği "sıradan bir Ayvalık filmi" özetle "kendim ettim kendim buldum" filmi.

Filmi Youtube aracılığı ile izlemek isteyenler filme "tıklasınlar"... İyi seyirler...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder